In Blog

 

Anul 2020 este un an căruia i se atribuie multe caracteristici: dificil, trist, atipic, bizar, de uitat repede sau de neuitat, un an de suferință sau de oportunitate. Atât noi cât și clienții noștri trecem prin acest an mai ușor sau mai greu, în funcție de capacitatea de schimbare și resursele pe care le are fiecare. Se schimbă nu doar produsele și serviciile furnizate, se schimbă procesele și sistemele de lucru, se schimbă structurile de organizare, organizațiile se reinventează iar calitatea acestor schimbări din interiorul organizațiilor în acest an pot face diferența între succes și colaps.

 

Printre schimbările în care am fost alături de clienții noștri, cele legate de oameni și rolurile lor în organizații au fost cele mai frecvente în ultima perioadă. Iată în câteva cuvinte care sunt situațiile în care clienții noștri aleg să organizeze centre de evaluare și întrebările la care acestea dau răspunsul potrivit:

 

1. Se schimbă procesele de lucru –  Unde e nevoie de dezvoltare pentru a obține performanță?

Pot angajații noștri să obțină performanță în noul cadru? De exemplu, am trecut de la vizitele de vânzare față în față cu clientul, la cele on-line. Ciclul de vânzare s-a modificat, obiecțiile sunt altele, oamenii de vânzări nu mai pot folosi materialele printate, carisma trece mai greu de ecranul computerului – oare cum se descurcă echipa noastră de vânzări în noile circumstanțe? Un centru de dezvoltare care urmărește concret comportamentele necesare în noile condiții aduce răspunsul la această întrebare și indică în mod clar competențele unde este nevoie de dezvoltare.

 

2. Se schimbă structura echipelor, sunt necesare restructurări. Cine este recomandat să rămână și cine nu?

Desigur, cunoaștem performanța angajaților din anii precedenți. Dar ceea ce vor avea de făcut în continuare e diferit de ceea au făcut până acum, nu le-am testat niciodată capacitatea de a-și îndeplini noile atribuții, suntem contra-cronometru și cu siguranță e dificil să te desparți de oameni cu care ai lucrat alături poate ani în șir. Concedierea poate genera resentimente, conflicte, uneori procese în instanță. O echipă de experți poate evalua în mod obiectiv competențele curente și potențialul angajaților și poate oferi recomandări valoroase pentru a se lua decizii corecte.

 

3. Apar noi poziții generate de noile condiții de piață – Care este cel mai potrivit candidat?

Unele poziții sunt noi, altele apar prin comasarea sau reorganizarea celor existente. Avem candidați interni mai buni și mai puțin buni și există pe piață candidați valoroși si disponibili, care vor să intre în organizație. În plus, un membru al boardului are o opțiune clară în ceea ce privește candidatul potrivit, un alt membru al boardului are altă opinie iar HR-ul alta. Grea decizie. O părere neutră, obiectivă, o metodologie selectată corect pentru centrul de evaluare poate simplifica procesul de selecție.

 

Cele de mai sus sunt trei schimbări în care oamenii se confruntă cu temeri, suferință, orgolii, îndoieli, vise și speranțe; în toate cele trei cazuri metodologia specifică centrelor de evaluare și dezvoltare poate fi un sprijin, aplicată de specialiști interni în mod independent, sau însoțiți de experți, atunci când este cazul.

Anca Florea – Partener

Detalii Assesment Center – Remote Sales 

Detalii Assesment Center – Management